top of page

SER DIFERENT

Una de les coses que em xoquen més, sobretot els primers dies i encara ara, és el fet de percebre's com a diferent de la resta de persones que hi ha en un lloc. M'explico. Itoshima és una ciutat petita i rural, això vol dir que hi ha poc turisme i, com a conseqüència, pocs occidentals. Quan entres en un supermercat, fàcilment pots ser l'única persona que té uns trets físics que no són els de la resta de clients.

Un dia vaig anar a un cafè i la cambrera em va dir que tenia el nas gros! Em vaig quedar parada. Ràpidament l'encarregat em va aclarir que així és com anomenen als occidentals i això em va tranquil·litzar...

Aquestes imatges són d'una manifestació o crida que va passar per davant l'estudi mentre hi estava treballant. No sé què deien les pancartes i tampoc ho he preguntat. Aquesta és una altra cosa que sorprèn: poden donar-te explicacions durant una bona estona en japonès, com si l'entenguessis, i tot sembla tan normal.

Tot plegat, però, no fa sentir malament.

bottom of page